تأثیر رژیم غذایی ناسالم در افزایش پوسیدگی دندان کودکان (۸۹/۵/۴)
نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا حاکیست؛ چاقی و افزایش مصرف نوشیدنیهای قنددار و شیرین با افزایش میزان پوسیدگیهای دندانی در کودکان خرسال ارتباط مستقیم دارد.
در این پژوهش، متخصصان روی ۶۵ کودک دو تا پنج ساله بررسی و مطالعه کردهاند.
محققان دریافتند که ۲۸ درصد از این کودکان دچار چاقی یا اضافه وزن بودند. این تحقیق از سوی متخصصان دانشگاه بوفالو در نیویورک انجام گرفته است.
این پژوهشگران همچنین متوجه شدند که میزان کالری دریافتی روزانه در ۷۱ درصد از این کودکان بیشتر از نرخ استاندارد توصیه شده برای این گروه سنی است.
به گزارش هلت دی نیوز، این یافتههای ابتدایی در نشست سالانه انجمن غدد درون ریزشناسی در سان دی گو ارائه شده است.
محققان میگویند؛ مهمترین نکتهای که از این تحقیق حاصل شده است، ارتباط بین رژیم غذایی ناسالم و فاقد کیفیت با بروز پوسیدگیهای دندانی در این کودکان است.
ایسنا-


